تعمیر مایکروفر بوش

نمایندگی تعمیرات ، نصب و سرویس

دلایل انتخاب مایکرو کلینیک

چرا ما بهترین هستیم ؟

بیش از 15 سال سابقه درخشان

مرکز مایکروکلینیک با سال ها تجربه در زمینه تعمیر مایکروفر و سولادرام در انواع برندها، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

هزینه مناسب

مایکروکلینیک با توجه رقابتی بودن بازار تعمیرات لوازم خانگی و نیاز بازار، قیمتی متعادل و منصفانه را برای تعمیرات مایکروفر در نظر گرفته است.

تکنسین متخصص​

تمامی تکنسین های مرکز مایکروکلینیک دارای سوابق طولانی در زمینه تعمیر مایکروفر بوده و گواهی مهارت و فنی را دارا می باشند.

انجام سریع خدمات

مرکز ما در بحث عیب یابی و هم در انجام تعمیرات، سرعت بالایی داشته و در اسرع وقت دستگاه شما را تعمیر خواهد کرد.

مراحل انجام کار به همراه فرم درخواست تعمیر مایکروفر

بعد از ارسال درخواست خیلی سریع با شما تماس میگیریم !

1. ثبت درخواست

شما مشتریان عزیز می توانید درخواست نصب، سرویس و یا تعمیرات خود را به صورت آنلاین ( با استفاده از فرم ثبت درخواست ) و یا تلفنی ( تماس با کارشناسان ) ثبت بفرمایید.

3. ارجاع به تکنسین مربوطه

کارشناسان ما با در نظر گرفتن نوع دستگاه، برند، مشکل دستگاه و محل مشتری، درخواست شما را به بهترین تکنسین واجد شرایط اختصاص خواهند داد.

2. هماهنگی و انجام کار

تکنسین های مربوطه جهت هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت تا در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و نسبت به تعمیر دستگاه شما اقدام نمایند.

4. پرداخت هزینه

بعد از انجام کار و دریافت گارانتی کتبی، میتوانید هزینه را به تکنسین و یا به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

سوالات متداول در زمینه نحوه ارائه خدمات تعمیرات ما​

بیش از 15 سال سابقه درخشان | ارائه بهترین قیمت تعمیر مایکروفر بوش طبق نرخ اتحادیه | استفاده از قطعات اصلی | برخورداری از مهندسین مجرب | تعمیر و تحویل دستگاه شما در سریعترین زمان ممکن

ثبت درخواست در سایت ما رایگان می باشد، شما میتوانید به صورت آنلاین و تلفنی در خواست تعمیر خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت جهت هماهنگی با شما تماس حاصل نمایند.

هزینه تعمیر مایکروفر بوش به نوع خرابی دستگاه شما، نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات و بعد از عیب یابی دستگاه شما توسط متخصص اعلام خواهد شد. تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه، طبق نرخ مصوب اتحادیه و نهاد های نظارتی می باشد.

این مرکز با داشتن 12000 مشتری ثابت، همواره هدف خود را بر پایه رضایت مشتری گذاشته است . تمامی خدمات مرکز دارای گارانتی 90 روزه می باشد و در صورت ناراضی بودن از طریق خدمات مشتریان پیگیری می شود.

مرکز تخصصی تعمیر مایکروفر بوش | تعمیر ، نصب و سرویس

امروزه مایکروفر در زندگی ما نقش پررنگی دارد. تقریبا هر خانواده‌ای با مشغله زیاد یکی از انواع آن را تهیه کرده و روزانه استفاده می‌کند. این وسیله ممکن است اشکالات و ایراداتی پیدا کند که برخی به صورت عمومی مربوط به مایکروفر و برخی از آن‌ها مربوط به برند خاصی هستند. در این مقاله به بررسی ایراداتی که برای مایکروفر بوش ممکن است به‌ وجود ‌بیابد و تعمیر مایکروفر بوش می‌پردازیم.

معرفی برند بوش و تعمیر مایکروفر بوش

امروزه برند لوازم خانگی بوش، از بهترین و با کیفیت‌ترین برندهاست. اگر کسی برای خرید لوازم خانگی به دنبال محصول خارجی باشد قطعا بوش جز اولین انتخاب‌ها خواهد بود. شرکت بوش در شهر اشتوتگارت آلمان فعالیت خود را آغاز کرده‌است پس از آن نیز به علت کیفیت و فروش بالا در سایر کشورها نیز نمایندگی تاسیس کرده‌است. البته این را هم در نظر بگیرید که فقط در کشورهای آلمان، ترکیه، چین، مالزی و مجارستان نمایندگی اصلی بوش وجود دارد و در بقیه کشورها کارخانه‌های بوش به صورت تحت لیسانس کارخانه اصلی، مشغول به فعالیت هستند. اگر برای این نوع مایکروفر مشکلی پیش بیاید، لازم است که با استفاده از گارانتی از خدمات تعمیر مایکروفر بوش نیز  استفاده نمایید .

تعمیر مایکروفر بوش

 

روشن نشدن دستگاه

یکی از عمده‌ترین علت‌ها آن است که دوشاخه متصل نباشد یا قفل کودک دستگاه فعال باشد. در این صورت به بررسی این موارد می‌پردازیم. اگر مشکل رفع نشد، دوشاخه و یا پریز را از نظر داشتن ایراد فنی بررسی می‌کنیم  و اگر نیاز به تعمیر داشت آن را انجام می‌دهیم. اگر علامت L روی صفحه نمایش نشان‌داده‌شد، مشکل از فعال بودن قفل کودک است و با فشردن کلیدهای raelc/pots به مدت ۵ ثانیه، این مشکل حل می‌شود.

گرم نشدن دستگاه و چگونگی تعمیر مایکروفر بوش

علت دیگری که ممکن است پیش بیاید، گرم نشدن دستگاه و در نتیجه گرم نشدن غذا است. این مورد می‌تواند علت‌های مختلفی داشته‌باشد؛ مثلا خراب بودن درب مایکروفر یا چربی بیش از حد غذا، (غذاهای چرب برای گرم شدن به گرمای بیشتری نیاز دارند) یا اینکه دیود دستگاه خراب شده ‌باشد.

 همچنین ممکن است کارایی دستگاه در زمان اوج مصرف کاهش یافته‌باشد. در یافتن علت به کمک مولتی‌متر، دیود، ولتاژ و یا خازن را بررسی می‌کنیم و اگر به تعمیر نیاز داشت تعمیرات را اعمال می‌کنیم. این روش نه تنها در تعمیر مایکروفر بوش کاربرد دارد بلکه در تمامی برندها می‌تواند مفید فایده واقع شود.

ممکن است گرما به خاطر چربی و کثیفی دستگاه به خوبی به غذا منتقل نشود و درنتیجه غذا هم گرم نشود. در این صورت باید مایکروفر را تمیز کنیم. مگنترون از مهم‌ترین قطعات مایکروفر است و اگر دیود یا سایر قطعات دچار مشکل شوند، این قطعه نیز کار نمی‌کند.

دود کردن دستگاه

از عیب‌های دیگر مایکروفر که ممکن است اتفاق بیفتد، دود کردن دستگاه است. پس از روشن‌کردن دستگاه، دستگاه دود می‌کند که علت آن، کثیف‌بودن دستگاه است. برای حل این مشکل باید تمام تکه‌های باقیمانده غذا را خارج کنیم و چربی‌ها را تمیز کنیم. برای از بین‌بردن چربی‌ها از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که کاربردی‌ترین روش، استفاده از محلول جوش‌شیرین و آب است؛ با استفاده از پارچه آغشته به این محلول می‌توان سطوح داخل دستگاه را به آن آغشته کرد و پس از حدود ۱۰ دقیقه دستگاه قابل استفاده است.

نچرخیدن سینی دستگاه

در این مورد مشاهده می‌کنید که هنگام روشن‌کردن مایکروفرتان، سینی آن نمی‌چرخد. علت این امر می‌تواند جمع شدن تکه‌های غذا زیر سینی باشد که اجازه حرکت به آن نمی‌دهد؛ همچنین علت دیگری که می‌تواند وجود داشته ‌باشد، آن است که ظرف غذای سنگینی روی سینی قرار داده‌ شده ‌است و با اینکار شفت دستگاه که مسئول چرخاندن سینی است خراب می‌شود، که در این صورت باید شفت دستگاه عوض شود.

 

نمایندگی تعمیرات مایکروفر بوش

 

چگونگی رفع صدای زیاد دستگاه در تعمیر مایکروفر بوش

از مواردی که نه تنها تعمیر مایکروفر بوش بلکه سایر برندها را توضیح می‌دهد، می‌توان به صدای زیاد دستگاه اشاره کرد. این مشکل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته ‌باشد؛ یکی از این علت‌ها همان درست کار نکردن شفت است که ممکن است به علت غذاهای گیر کرده در زیر سینی باشد. همچنین ممکن است به علت گیر کردن کثیفی زیر ریل سینی، حرکت سینی با صدا همراه باشد.

جرقه زدن دستگاه

از دیگر مشکلات مایکروفرها جرقه زدن آن هنگام گرم شدن غذاست. این امر می‌تواند به علت کثیف، لب‌پر بودن ظرف داخل مایکروفر و یا وجود لوازم فلزی داخل آن باشد. همچنین اتصالی داشتن دستگاه یا آسیب‌دیدگی قطعات آن به علت برخورد ظروف با محفظه نیز می‌تواند از علل جرقه‌زدن دستگاه باشد. برای جلوگیری از ایجاد چنین مسئله‌ای باید توجه داشته‌باشیم که به دستگاه ضربه وارد نشود، ظروف لب‌پریده داخل دستگاه قرار داده‌نشود و اگر هیچکدام از این‌ها نبود، مایکروفر شما اتصالی کرده باید از یک اهل فن برای تعمیر آن کمک بگیرید.

روشن نشدن گریل دستگاه

از جمله ابزارهای پرکاربرد در وسایل آشپزی گریل است و خراب شدن آن می‌تواند یک معضل برای آشپزخانه ما باشد. خراب شدن گریل می‌تواند به علت خرابی المنت، برد و یا ترموستات باشد. اما چطور بفهمیم که مشکل از گریل است یا خیر. برای این کار هنگام روشن‌شدن دستگاه نگاه می‌کنیم که آیا چراغ گریل آن روشن شده‌است یا خیر، اگر روشن بود بیانگر صحت دستگاه است و در غیر اینصورت باید با یک تعمیر کار متخصص مشورت کنیم.

چگونگی رفع روشن نشدن چراغ در تعمیر مایکروفر بوش

در تعمیر مایکروفر بوش و سایر برندها باید به روشن یا خاموش بودن چراغ دستگاه هنگام کار کردن آن دقت کنیم. این می‌تواند بیانگر یک ایراد در سیستم برق‌دهی به لامپ باشد یا اینکه لامپ سوخته باشد. دهمچنین در صورتیکه لامپ داخل مایکروفر چشمک بزند می‌تواند ایراد از تنظیمات دستگاه باشد که باید بررسی شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، باید از ضربه خوردن دستگاه و باز گذاشتن بی مورد در آن(هنگامی که در باز است چراغ مایکروفر روشن می‌شود) خودداری کنیم.

ناگهانی خاموش شدن مایکروفر هنگام کار

ممکن است مایکروفر هنگام کار به طور ناگهانی خاموش شود. این مشکل ممکن است از چندین قطعه نشات گرفته‌باشد. اولین و رایج‌ترین علت، خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر است که این باعث می‌شود مایکروفر باز یا بسته بودن در را اشتباه تشخیص دهد و وسط کار، درب را باز تشخیص دهد و از کار کردن بایستد؛ در اینصورت برای تعمیر مایکروفر باید میکروسوئیچ را عوض کنیم.

اگر با وجود تعویض میکروسوئیچ، مشکل حل نشد، سایر قطعات مثل صفحه لمسی و در نهایت برد را بررسی می‌کنیم. چون برد قطعه گرانی است بهتر است ابتدا بقیه قطعات را بررسی کنیم و اگر به نتیجه‌ای نرسیدیم به سراغ تعمیر یا تعویض برد برویم.

چگونگی رفع سوختن مکرر فیوز در تعمیر مایکروفر بوش

ازجمله مشکلات دیگری که ممکن است برای مایکروفر به‌وجود بیاید و ما را نه تنها نیازمند تعمیر مایکروفر بوش کند بلکه این مشکل در اکثر مایکروفرها ممکن است پیش بیاید، سوختن پی در پی فیوز آن است. پس از هربرندی که استفاده می‌کنید سوختن فیوز از جمله مشکلاتی است که ممکن است پیش بیاید. برای یافتن علت باید دیود و خازن به‌طور کامل بررسی شوند. حال که با ایرادات احتمالی مایکروفرها آشنا شدیم باید بدانیم چگونه از وجود این مشکلات باخبر شویم تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم.

چگونه مایکروفر خود را عیب‌یابی کنیم؟

عیب‌یابی مایکروفر به علت سیستم عملکردی که دارد، کار بسیار خطرناکی است لذا حتما باید توسط یک متخصص و اهل فن انجام شود. برای انجام تعمیرات انواع مایکروفرها از جمله تعمیر مایکروفر بوش انجام عیب‌یابی ضروری است. ابزارهای مختلفی از جمله اهم‌سنج، پیچ‌گوشتی و فیوزکش در این تعمیرات کاربرد دارند. توجه داشته باشد که همیشه دستگاه را پیش از عیب‌یابی از برق بکشید.

کار نکردن کلیدهای پنل مایکروفر

این مشکل معمولا به علت محکم فشار دادن و استفاده مکرر از کلیدها ایجاد می‌شود. اگر صفحه نمایشگر به صورت مقطعی کار نمی‌کند مشکل از برد نمایش بسیار محتمل است؛ اما گر صفحه نمایش به طور کامل از کار افتاده‌است، ایراد از برد کنترل و یا برد نمایشگر است.

نکات مهم در تعمیر مایکروفر بوش

قبل از دست زدن به قطعات، حتما از خالی بودن خازن مطمئن شوید. زیرا حتی اگر مایکروفر به برق متصل نباشد ولتاژ ذخیره شده در خازن می‌تواند خطرناک باشد. برای تخلیه خازن لازم است یک سیم را به دو سر یک مقاومت ۲۰۰۰ اهمی وصل کنیم. سپس یک سیم اتصال‌دهنده که در انتها دارای گیره سوسماری است را به قسمت فلزی پیچ‌گوشتی وصل می‌کنیم.

یک سیم دیگر از همین نوع را نیز به یکی از پایانه‌های خازن وصل می‌کنیم. حال با نوک پیچ‌گوشتی به پایانه دیگر می‌زنیم. ممکن است با این کار جرقه‌ای ایجاد شود. اگر خازن سه پایانه داشت  همین کار را برای پایانه وسط و همه پایانه‌های خارجی انجام می‌دهیم.

عیب‌یابی لامپ مگنتران مایکروفر

از جمله مواردی که هنگام تعمیر مایکروفر بوش پیش می‌آید سوختن لامپ مگنتران است. می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. مثلا ممکن است خود لامپ سوخته باشد، بنابراین قبل از اینکه به خراب شدن قطعات دیگر فکر کنید لامپ را عوض کنید. اگر با این کار مشکل رفع نشد، سیم‌ها و سوکت‌ها را بررسی کنید. اگر بازهم مشکلی وجود نداشت، با مولتی‌متر برد کنترل را چک کنید تا مطمئن شوید ولتاژ درستی به لامپ می‌رسد. همچنین سوکت‌ها را به کمک مولتی‌متر بررسی و از نظر پیوستگی چک کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی ایرادات احتمالی که ممکن است در هر مایکروفری به وجود بیاید پرداختیم. همچنین چگونگی یافتن ایرادات و رفع آن‌ها را نیز توضیح دادیم. با توجه به کاربرد فراوان این محصول در خانواده‌ها این توضیحات برای اکثریت مردم موردتوجه واقع می‌شود. زیرا زمانی که مشکلی به‌وجود می‌آید اولین و مهم‌ترین مسئله یافتن منشا آن و پس از آن حل کردن آن است. در واقع بدون اینکه علت مسئله‌ای را متوجه نباشیم نمی‌توانیم به حل آن فکر کنیم.

به بالای صفحه بردن Call Now Buttonتماس با ما